torsdag 13. desember 2012

Sjokomonstre og discokake

Da jeg holdt på med disse monstrene på tirsdag kveld, ble jeg så frustrert og irritert at jeg holdt
på å gi opp! Hvorfor ser det så enkelt ut på alle andre blogger? Glasuren er så glatt og
fin, ikke noe søl eller griseri, bare perfekte rosabloggercakepops overalt. Vel, det er herved
bevist at sånn er det ikke hos meg. For en noe average husmor, var cake pops rett og
slett ikke noe særlig å holde på med. For et styr, sier jeg bare. Beregn dager på dette!


Det var sekunder før de ble servert sånn som dette. De smuldret nemlig opp hver gang jeg
prøvde å dyppe dem i glasuren, så av de tre på bildet over, hadde jeg vel brukt tre stykker til
som gikk rett i søppelet fordi de ble ødelagt. (Etter én i munnen, går nemlig resten i søppelet...)


Onsdag derimot, ble jeg litt mer optimistisk, for da hadde de faktisk stivnet litt mer, hang
godt fast i pinnen og virket litt mer solide. Jeg tok mot til meg og laget mer glasur, og
jammen slapp jeg ikke unna med bare to i søppelet! (Flaks at jeg hadde laget dobbel
porsjon, ellers hadde det blitt mange monsterløse disconiåringer.) Jeg liker spesielt godt han
Mr. Happyface nede i venstre hjørne, som ser både skremt og overrasket ut. En ordentlig
gledesspreder med andre ord, akkurat sånn det skal være...


På utstilling - mest sannsynlig første og siste gang det blir laget cake pops her i hus...!


Og så over til discokaken da, hehe. Man lager seg jo et bilde på hvordan man vil
at det skal se ut, eventuelt finner inspirasjon på nettet. Min discokake ble en meget
forenklet versjon av en annen kake, men den viste jeg jo aldri til bursdagsbarnet,
så da hun kom hjem og så den, bare måpte hun, med kommentaren om at det var
den kuleste kaken hun noen gang hadde sett. Mission completed.


Nærbilde av discokulen. Har man ikke sølv, får svart duge. Det var mørkt på discoen. Eh.


Sjokomonstre og discokake i skjønn bursdagsforening.


Heldigvis bare en måned til neste barnebursdag.....:-)

10 kommentarer:

  1. Så kule de cakepopsa var! Prøvde meg på sånne for en tid tilbake - det var mye styr, ja... Mine ble ikke så flotte som dine, for å si det sånn...

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Pia! Jeg er sikker på at cake popsene dine ble bra, de også;-) Det er smaken som teller, er det ikke? ;-)

      Slett
  2. Eg syns du e' grådig flink :-)

    SvarSlett
  3. Cakepops er langt fra så enkelt som det ser ut. Mine ble langt fra så fine så dine.
    De var utrolig stilige!!
    og kul discokake!

    Tusen takk for koselig kommentar angående julekortene! Ungene er 4 og 8:-)

    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er helt overrasket over svarene deres, trodde mine så helt håpløse ut, hehe:-) Tusen takk:-)

      De var jo helt skjønne:-) Og jeg har ikke fått laget julekort engang....:-/

      Klem og god fredag:-)

      Slett
  4. Hihii! Jeg synes de monstrene var helt perfekte! Utrolig stilige og sikkert kjempe gode også. Kaken også var kjempe fin. Du er nok litt over gjenomsnittet på dette området, vil jeg påstå;)
    klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Oi hehe, det vil jeg ikke påstå, men tusen takk:-) Du aner ikke hvor mange ganger jeg har prøvd å få til sånne ting, og så har det blitt fullstendig mislykket. Og discokaken hadde nok de fleste klart, det er jo bare marsipan i strimler;-)

      Klem

      Slett
  5. Herlighet, de var jo utrolig kule de cakepopsene! Jeg tror ikke det er noe for meg altså. Hadde aldri i livet orka å vente på at de stivna;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehehe, takk:-) Det orket på en måte ikke jeg heller, derfor de ble stående uten glasur til dagen etterpå. Og vips, så hadde de stivnet;-)

      Slett