onsdag 16. januar 2013

Himmelsk kyllingsuppe

Salt
Olje
1 purre
1 ss karri
7 dl vann
2 gulrøtter
1 boks mais
1 dl eplejuice
2 ss hvetemel
1/2 gul paprika
1/2 rød paprika
1 grillet kylling
1 boks créme fraîche
1 blokk hønsebuljong


Ha olje i pannen og skru på varmen. Kutt opp alle grønnsakene og la
dem surre i pannen sammen med karri og hønsebuljong.


Tilsett mel og rør rundt. Spe med juice og vann, og kok opp. Rør i créme fraîche.
Kok opp igjen slik at du ser at den blander seg i suppen.

Smak til med salt. Riv kyllingen og ha i på slutten. Serveres med baguetter.


Spis og nyt:-)

5 kommentarer:

  1. Å, det så deilig ut!
    Den oppskriften har jeg lyst til å prøve!

    Klem

    SvarSlett
  2. Det må du absolutt gjøre Barbro, den er virkelig helt utrolig god!

    Klem

    SvarSlett
  3. Jeg er håpløs til å lage mat...tror du jeg klarer det der? Er det rimelig idiot-sikkert?

    SvarSlett
    Svar
    1. Det tror jeg absolutt at du klarer:-) Jeg er ikke akkurat den mest stabile kokken jeg heller, men denne fikser jeg uten problem:-) Du bør prøve, for den er virkelig god!

      Slett